loading...
من عرف نفسه فقد عرف ربه (نماز)
مهدی پوراحمدی بازدید : 31 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
دانشگاه مخالف فرهنگ بسیجی با خاک یکسان می‌شود!

اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به چالشهای دانشگاه نامطلوب که تحت عنوان "اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد...." از آن یاد می کرد گفت: اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو دیروز یکشنبه در مراسم افتتاح طرحهای عمرانی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه تربیت شدگان دانشگاه باید کرامت را حفظ کنند، گفت: باید نیروسازی در دانشگاه به ترتیبی صورت گیرد تا افرادی که در دانشگاه تربیت می‌شوند بتوانند کرامت را حفظ کنند. ساختمان سازی، تجهیز کردن دانشگاه و ... همگی خوب است البته منوط بر اینکه دانشگاه اصلاح شود و آدم سازی در آن اتفاق بیافتد چون به دنبال تعالی بشریت هستیم. اگر این اتفاق نیافتد چنانکه همه بودجه ایران را نیز در دانشگاهها هزینه کنیم هیچ ارزشی ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دانشگاهها باید برای نظام کادرسازی کنند، افزود: در صورتی که فضای دانشگاه در اختیار چپاولگران شرق و غرب قرار گیرد آنها فضای اسلامی دانشگاه را به فضای لیبرال دموکراسی مد نظر خود تبدیل می‌کنند و شاخص‌ها و ارزشهای دانشگاه و تعریف توسعه و پیشرفت را بر اساس همان چیزی که خود می‌خواهند قرار می‌دهند.

دانشجو با اشاره به پاره‌ای از چالش‌هایی که با عبارت "اگر دانشگاهی وجود داشته که ..." بیان می‌کرد، گفت: اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در آن متدینین، فرهنگ انتظار و فرهنگ بسیج مورد تمسخر قرار گیرد، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که صدای اذان ظهر در آن بلند نشود به بهانه اینکه به کلاسهای درس آسیبی نرساند، اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که روحانی نتواند در آن وارد شود، اگر دانشگاهی باشد که نه تنها مسجد بلکه یک نمازخانه نیز نداشته باشد که بتوان نماز جماعت را اقامه کرد و ... . اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که نه تنها در تمام ماه محرم و صفر بلکه در تمام طول سال کوچکترین مراسم مذهبی نیز در آن برگزار نشود و به جایش در چهارشنبه آخر سال گفته شود که اشکال ندارد برقصید و پایکوبی کنید ... اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که در یک اردوی دانشجویی ماشین را نگه می ‌دارند و به دانشجویان می‌گویند "حالا می‌توانید بروید پایین و شروع کنید" و سپس آهنگ مبتذل می‌گذارند و مراسم آنچنانی برگزار می‌کنند، در یک کلام می گویم خوب است چنین دانشگاهی اصلا وجود نداشته باشد چون اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند. مردم بدانند که خدایی ناکرده اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد و بخواهد در آن مسیرها گام بردارد و عده‌ای نیز خود را پشت تصویری پنهان کنند نمی توان در چنین دانشگاهی آدم پرورش داد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه "دشمن دانشجویان را در دایره قرمز قرار داده و مشخص کرده اند" گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه آماج توطئه‌های دشمن است. نباید این واقعیت را دست کم بگیریم. لذا معلمان نسبت به هشدارهای رهبری معظم انقلاب وظیفه‌ای دارند یعنی نمی توانند وظیفه خود را به حضور صرف در کلاس درس دادن بسنده کنند. مگر می‌شود ماه محرم برسد و استادی بدون گفتن یا اباعبدالله سر کلاس حاضر شود. وقتی می گوییم دغدغه دین داریم نمی‌توانیم علم و دین را از هم جدا بدانیم.

وی در اشاره به چالشهایی که درباره دانشگاهی که تحت عنوان "اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد...." مطرح می کرد، گفت: اگر چنین دانشگاهی وجود داشته باشد و خدای ناکرده خیلی از این برنامه‌ها که مخالف فضای دینی و دانشگاهی ماست اتفاق بیافتد مطمئناً برای لغزاندن و منحرف کردن دانشگاه است. برای بی‌خیال کردن دانشجو است. آن وقت آیا اساتید ما می‌توانند بنشینند و مشاهده کنند که دانشجوی ما نسبت به سرنوشت انقلاب و مصالح کشور بی‌خیال شود؟ آنان که ولایتمدار هستند باید در این مسیر حرکت کنند. ولایتمداری فقط به نظر و زبان نیست بلکه باید در مسیرش حرکت کرد. خیلی ها در صحنه نظر و به زبان ولایتمدار بودند اما وقتی حضرت آقا فرمودند دیگر بس است، حقیقت دیگری را شاهد بودیم.

وزیر علوم با بیان اینکه معلمان دانشگاهها قائل به تعلیم توام با تربیت و علم توام با دین هستند، گفت: اساتید دانشگاهها در یکسال گذشته نشان دادند که علیرغم نقشه های زیاد دشمنان اما پوزه دشمن را به خاک مالیدند و در کنار مردم هوشیاری خود را نشان دادند. ما عهد بسته ایم در دانشگاههایمان در مسیر ولایت حرکت کنیم یعنی وقتی حضرت آقا فرمایشی را مطرح کردند و صددرصد مخالف نظرمان بود سمعاً و طاعتاً در عمل بپذیریم.

دانشجو با انتقاد از افرادی که تصمیمات وزیر علوم برای تغییر روسای دانشگاهها را سیاسی می دانند گفت: این چه بازی است درآورده اند. 150 موسسه وابسته به وزارت علوم فعال است. در طول یکسالی که در وزارت علوم آمده ام، 23 تغییر در روسای دانشگاهها صورت گرفته است اما می گویند این تغییرات فقط در دو ماه اخیر انجام شده است، با انصافها مگر قرار بود تغییرات را وسط سال انجام دهم.

وزیر علوم با اشاره به وضعیت تغییر روسای دانشگاهها در دوران وزرای پیشین علوم گفت: همه وزرای گذشته زحمت کشیده اند اما نام وزیری را نمی خواهم ببرم که وقتی آمد ظرف کمتر از 6 ماه 90 درصد روسای دانشگاه ها از جمله رئیس دانشگاه علم و صنعت که فقط 25 روز از حکم ریاستش می گذشت، تغییر داد. چرا آن زمان کسی نمی گفت این تغییرات بر اساس کار کارشناسی صورت نگرفته است.

وی تغییرات صورت گرفته در روسای دانشگاهها را حاصل 1500 نفر ساعت کارکارشناسی دانست و گفت: چگونه ادعا می کنند این تغییرات سیاسی است. دولت که همان دولت است. اصلاً تغییر روسای دانشگاهها که جار و جنجال ندارد ضمن اینکه این تغییرات با استفاده از اختیارات وزیر صورت گرفته است. یادآور می شوم که از این حق خود برای تغییر روسای دانشگاهها نسبت به بقیه وزرا کمتر استفاده کردم.

مهدی پوراحمدی بازدید : 35 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
پرسپولیس، کتابی که با توصیه یک یهودی نوشته شد

کتاب ضد ایرانی پرسپولیس نوشته مرجان ساتراپی با هدف سیاه نمایی پیرامون انقلاب اسلامی هم اکنون در بیش از یکصد دانشگاه آمریکایی تدریس می شود. فیلم این کتاب نیز با کمک فرانسوی ها تولید شده و مفتخر به دریافت...

 به گزارش سرویس زنان جهان؛ پس از موضع گیریهای صریح مردم و مسئولین ارشد نظام پیرامون ضعف عملکرد فرهنگی در کشور به نظر می رسد یاد آوری برخی فعالیت های ضد فرهنگی عمیقی که در این سالها علیه کشور در حال انجام است به دستگاههای مربوطه خالی از لطف نباشد.
جالب این است که بسیاری از این تولیدات ضد ایرانی در داخل کشور به سهولت قابل دسترسی است و این سهل انگاریهای فرهنگی اعتراض بسیاری بر انگیخته است.

پرسپولیس ساتراپی، یک کارتون ضد ایرانی
هنگامی که مرجان ساتراپی نواده خاندان معلوم الحال قاجار به هدایت و همراهی دوست یهودی اش داوید، طراحی کتاب پرسپولیس را شروع کرد هرگز تصور نمی کرد به مدد یک فیلم سیاه و سفید کارتونی که درباره مردم ایران و فرهنگ و آداب و رسومشان ساخته یک شبه ره صد ساله بپیماید و در همه خبرگزاریهای غربی از او برای گفتگو و مصاحبه های ژورنالیستی که هدفی جز تحقیر فرهنگ ملت ایران دارند دعوت شود.

او پس از ساخت یک فیلم سیاه درباره مردم ایران و حمله مستقیم به حجاب و آداب و رسوم مردمش، به عنوان نماد یک زن هنرمند و قهرمان ایرانی در صدر اخبار هنری رسانه های غربی قرار گرفت و با جوایزی که به او رسید الزاماً شروع به بیان موارد خلاف حقیقت علیه فرهنگ و تمدن ایرانی نمود.

درباره پرسپولیس
فیلم كارتونی «پرسپولیس» به ادعای كارگردانش فیلمی كاملا بیطرفانه است ولی به زعم هر بیننده ایرانی منصفی که تحولات ایران را درک کرده است، در قالبی سیاه و سفید سعی كرده تا انقلاب اسلامی را رویدادی تلخ وسیاه معرفی كند كه مردم ایران را به مردمی بد اخم تبدیل كرده است.

فیلم براساس دو كتاب مصور «ساتراپی»، توسط خود او و با همكاری «ونسان پارونو»، فیلمساز فرانسوی ساخته شده است و خاطرات دختر چهارده ساله سركشی(خود نویسنده) است كه از نظر سازنده فیلم، پس از انقلاب اسلامی، ناگهان خود را در تهرانی كاملا سنتی و مذهبی می‌یابد و او كه نمی‌تواند با وضع موجود خود را تطبیق دهد به دلیل مشکالات متعددی که به وجود می آورد توسط والدینش به اتریش فرستاده می‌شود و سرانجام پس از استقرار خود در كشوری دیگر و رویارویی با فرهنگی جدید(البته برای نویسنده جدید نیست چون با فرانسوی ها بزرگ شده) درمی‌یابد كه در كشورش راحت نیست و ترجیح می دهد مثل فرانسوی ها باشد.!

مرجان ساتراپی ،كارگردان این فیلم کاملا ضد ایرانی پس از انتخاب فیلمش در جشنواره سیاسی کن در رسانه‌های مختلف غربی مصاحبه كرده و در این مصاحبه ها ضمن تایید این مطلب كه فیلم در واقع روایت واقعی زندگی خود اوست، از وقایعی كه در ایران پس از انقلاب و پس از جنگ ایران و عراق به وقوع پیوسته ابراز نگرانی كرده و مردم ایران را مردمی ترسو از روبرو شدن با حقیقت معرفی کرده است. البته در این نگرش منظور از حقیقت همان چیزیست که ساترالپی و دوستانش مایل هستند فهمیده شود.

مرجان ساتراپی کیست؟
مرجان ساتراپی در سال 1348 در رشت به دنیا آمد. مادر وی نوه بزرگ ناصرالدین شاه بود ولی این خانواده ادعا دارد بیشتر تحت تاثیر اندیشه های روشنفكرانه چپ بودند. مرجان تنها دختر این خانواده بود. او كودكی و نوجوانی خود را در تهران گذراند. تا زمان انقلاب، در مدرسه ی غیر ایرانی ، فرانسه زبان و مختلط ژاندارك و رازی درس خواند و هویت فکری ضد دینش در همین مدرسه شکل گرفت.

سالهایی از جنگ ایران و عراق را در تهران به سر برد ولی به دلیل مشکلاتی که در مدرسه به وجودآورد اواخر سال 1363 به اتریش رفت و در دبیرستان فرانسوی زبان شهر وین به تحصیلات خود ادامه داد.

او در هیجده سالگی به ایران بازگشت و در دانشكده ی هنرهای زیبای دانشگاه آزاد در رشته ی ارتباط تصویری درس خواند. در سالهای 1369 تا 1373 به عنوان تصویرگر نشریات، تدریس زبان فرانسه و انگلیسی، نقاشی، گرافیست و . . . مشغول به كار بود او در این مدت ازدواج کرد ولی به دلایلی که درباره آن صحبت نمی کند طلاق گرفت و چون روحیه اش با فرهنگ دینی ایرانی سازگار نبود سرانجام در سال 1374 مجدداً ایران را ترک کرد و راهی فرانسه شد و تا سال 1378 در استرازبورگ (فرانسه) در رشته ی تصویرگری آموزش دید.
وی از این سال به بعد در پاریس زندگی می كند و حرفه اش نقاشی و تالیف كتابهای كودكان است و با مجلات و روزنامه های متعددی همكاری دارد.

ساتراپی قبل از پرسپولیس ، دو كتاب كودكان "هیولاها ماه را دوست ندارند" و "اژدر" را در فرانسه به چاپ رسانده بود كه به هیچ وجه جدی گرفته نشد و این چاپ و انتشار "پرسپولیس" بود كه برای مرجان ساتراپی فرصتی كم نظیر به همراه آورد.


کن، دریافت جایزه سیاسی

ساتراپی از نظر اخلاقی یکی از نوادگان اصیل قاجار است و به گفته یکی از نشریات غربی سیاه می پوشد و به راک و متال گوش می دهد و پشت سرهم سیگار می کشد و با همان لهجهء فرانسوی اش!! راجع به اخلاقیات،ِ لذات جسمانی همچون لذت سیگار و غذا و...! حرف می زند و می گوید:

کلیسا و مسجد که زیر دست افراد جزمی و سرخورده و سرکوب شده می چرخند ، می خواهند «لذت ها» ی این دنیا را از شما دریغ کنند. اما فرهنگ خود شما در اینجا(غرب) هم همین را موعظه می کند. به محض آنکه می گویید غذای خوب ، هشدار می دهند «کلسترول» ؛ به محض اینکه می گویید «سیگار» می گویند «سرطان»! تا می گوئید ...می گویند «ایدز»!
وی پس از ترسیم این نوع محدودیتها به زعم خودش،همه را با توجیه این که مهم لذت طلبی است رد می کند.

او یک فرد لا ابالی لذت پرست است و هر گونه قید و بندی را با توجه به اصل لذت طلبی رد میکند و می توان این طور ارزیابی کرد که ساتراپی کاملا به فرهنگ فرانسوی که بر اساس آن تربیت شده است وفادار است و تقریبا چیزی از اسلام و دین و قید و بندهای اخلاقی مشخص کننده طبیعت انسانی نمی داند.

ساتراپی در یکی دیگر از کتابهایش با کنار هم قرار دادن چند زن مسلمان ایرانی و شرح گفتگوهای آنها به ریشخند عفت و پاکدامنی می پردازند و آن را امری بیهوده می داند که فقط به نفع مردان است و این نگرش هم مبتنی بر دیدگاه لذت پرستانه ایست که ریشه در تربیت غربی وی دارد و تاثیر حضر مدارس خارجی را در کشور پس از سالها با چنین افراد هویت باخته ای نشان می دهد.

ذوق زدگی غربی ها از ساخت این فیلم ضد ایرانی از سوی یک ایرانی به حدی بود که روزنامه نیویورک تایمز از «پانتون»، ناشر«پرسپولیس» نقل قول می کند که این کتاب در بیش از یکصد کالج در آمریکا تدریس می شود.

او البته برای نشان دادن فرهنگ ملتی که قرار است مورد تهدید و تحریم و احیاناً حمله قرار گیرد نشان دادن فیلمی که یک ایرانی آن هم از نوع قاجاری اش ساخته است منبع و ماخذ قابل اطمینانی است فیلمی که البته به شکلی کاملاً اتفاقی به نفع بزرگترین دشمن استقلال ایرانی ها هم ساخته شده است.

به اذعان بسیاری از رسانه های غربی او این فیلم را برای غربی ها ساخته است و البته با نوع نگاهی که به کار برده است، و با وارونه جلوه دادن حقیقت، توهین وافترا به مردم و فرهنگ بومی و ملی کشورش، زیر سؤال بردن حجاب و اصول اخلاقی و هم چنین وادادگی شدید و تاثربر انگیز در برابر فرهنگ غرب یک طعمه حسابی برای این رسانه های غربی است.


پارلمان اروپا، ساتراپی و مخملباف در حال گزارش دادن

مرجان ساتراپی در جریان انتخابات و فتنه سال گذشته ، به همراه محسن مخملباف به پارلمان اروپا رفت و با شرکت در چند کنفرانس مطبوعاتی جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله قرار داد. جالب این است که نمایش وطن دوستی غلیظ او آن هم پس از فیلم ضد ایرانی پرسپولیس در بسیاری از کانالهای غربی به شکل وسیعی پخش شد تا هماهنگی تام و تمام آنها را با یکدیگر بار دیگر تاکید نماید.

این نواده خلف قاجار در بخشی از دروغ هایش پیرامون محتوای فیلم پرسپولیس به رسانهای غربی می گوید:
وقتی من را مجبور می کردند که چادر سرم کنم خودم را واقعاً بدبخت حس می کردم. آن زمان خیلی از ایرانی ها وقیح شده بودند. من هم خیلی از توهمات خود را از دست دادم.

وی در بخش دیگری با اشاره به روحیه بی قید و بند خود اضافه می کند:
من و دیگر دوستان دخترم آن زمان (نوجوانی) مشروب دوست نداشتیم اما در تهران مشروب ممنوع بود. به همین خاطر جشن های ما صحنه میگساری می شد.

پس از اکران فیلم ضدایرانی پرسپولیس و تبلیغات بسیاری که اطراف آن از سوی رسانه های غربی صورت گرفت مهدی كلهر در گفت وگو با فارس در رابطه با علل ساخت چنین فیلم هایی گفت: از قرون هفده و هجده میلادی كه مبارزه با دین و مذهب در فرانسه آغاز شد، افرادی كه قصد داشتند با دین مسیحیت مبارزه كنند به دلیل كم شدن حساسیت‌ها، حملات خود را متوجه دین اسلام می‌كردند و نویسندگان سرشناسی مثل ولتر نیز از جمله این افراد بودند.

وی افزود: این مبارزه بعد از انتشار سفرنامه شاردن به ایران در شكل جدی‌تری دنبال شد و شیطنت‌های امروز هم در ادامه كارهای دیروز آنها است.

كلهر در این گفتگو تاکید کرد: فیلم پرسپولیس در ادامه آثاری مانند 300 قصدتخریب فرهنگ ایرانی را دارد و مسلما این هم آخرین فیلم ضد ایرانی نخواهد بود.

در نهایت این که چرا یکی از نوادگان سلسله قاجار برای بازار گرمی کارهایش به این فکر می افتد که او هم می تواند صفحه ای بر کتاب قطور وطن فروشی خاندان خود در این کشور بیفزاید موضوع بحث نیست. آنچه موضوع بحث است حمله همه جانبه ایست که علیه فرهنگ و تمدن ایرانی در حال اجراست و این حمله البته بخشی توسط مزدوران داخلی و افراد وطن فروخته و برخی هم توسط دشمنان همیشگی و قسم خورده خارجی دنبال می شود و در نهایت موضوع اصلی این است که آیا در این زمینه کشور و فرهنگ شریف و پاک نهاد ایرانی نباید از همراهی و همکاری هنرمندان و فرهنگ دوستان مطلع و آگاه در دفاع از این کیان برخوردار شود؟

حقیقت این است که جامعه هنرمندان داخل کشور هرگز نتوانسته است در قبال مسئولیت خود وظیفه شناس باشد و کاری به سامان انجام دهد و این مطالبه ایست که مردم از آنها دارند و باریست که بر دوش آنان است و باید به وظیفه ملی خود عمل نمایند.که در غیر این صورت به کار بردن عنوان هنرمند مردمی برای آنان اسراف است.

مهدی پوراحمدی بازدید : 35 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
ماجراهای تأیید شده و نشده از فساد در فوتبال ایران

پرونده فوتبال ناپاک مسلماً به ذکر اتفاقاتی هم نیاز دارد که البته نمی توان آنها را تایید شده نامید. در بازار فوتبال ایران اخبار و ماجراهای تایید نشده زیاد است و بازار شایعات و نقل قول ها داغ داغ است. بلاخره...

به گزارش جهان اتفاقات و ماجراهایی که شما را انگشت به دهان می گذارند. پس پیش از خواندن این مطالب ظرفیتتان را بالا ببرید.، چون مطمئناً با خواندن این اتفاقات تکان می خورید. البته تا آنجایی که توانسته ایم وارد حریم خصوصی افراد نشده ایم و نامی هم از هیچ کس نبرده ایم. اما آن ماجراها بر اساس شنیده ها و پی گیری های ژورنالیست چلچراغ به دست آمده است و طبیعتاً چلچراغ درستی یا نادرستی این اتفاقات را تأیید نمی کند. این شما و این هم ماجراهای تکان دهنده فوتبال ایران.

بلوتوث یک میلیون بازدید شده
بسیاری ازشما آن بلوتوث مشهور را دیده اید. بازیکن معروف باشگاه از زمین تمرین که بیرون می آید، خودروی گرانقیمتش مورد فشار هواداران که تشنه دیدن او و دیگر بازیکنان هستند، قرار می گیرد. او هم در یک حرکت منحصر به فرد یک فحش چارواداری حواله دوستان و طرفدارانش می کند. دلیل نگرانی او آسیب رسیدن به خودرویش است. البته چشمش به گوشی موبایلی نیست که دارد صدم ثانیه به صدم ثانیه از کوره دررفتنش را ضبط می کند.

بازیکن عصبانی به سرعت از صحنه دور می شود اما او هیچگاه احساس نمی کرد که روزی برای اقرار درباره الفاظی که به کار برده، پایش به جاهایی باز شود. این بازیکن اسمی بارها و بارها به خاطر حضور در مهمانی ها از سوی نیروی انتظامی بازداشت می شود. امانفوذ مدیرعامل باشگاه به واسطه پستی که دارد باعث می شود تا این بازیکن از بازداشت موقت نجات پیدا کند. اما خالکوبی هایش چیه؟ خالکوبی هایی که عکس آنها تیتر یک روزنامه های ورزشی شده و حتی در برنامه پر بیننده ای مثل «نود» نشان داده شده است. البته همین که سازمان لیگ از نیروی انتظامی استعلام می گیرد، گندکاری های دیگری رو می شد. گندکاری هایی که در اپیزود بعدی به آن اشاره می کنیم.

آیتم خاله زنکی ماجرا؛
ماجرای مربی با نامزد بازیکن
پیگیری های ما نشان می دهد ماحرایی که الان می خوانید اگرچه اصل خاله زنکیه ولی کاملاً درست است. البته باز هم می گوییم در فوتبال ایران هیچ چیز قطعی نیست. اما زمانی که سرهنگ جعفری مدیر عامل وقت اصولگرای باشگاه نظامی و بازیکن ساز فجر شهید سپاسی شیراز، سال گذشته در نشست مدیرعامل باشگاه های لیگ برتر با سران فدراسیون اعلام می کند که مربی و بازیکن دوست دخترشان را به مسافرت خارجه می برند، آن وقت است که می شود به این ماجرا هم به خوبی اشاره کرد.

ماجرایی که اتفاقاً پای استعلام از حراست پرواز خارجی به مقصد ...  در آن موجود است و حتی کار را به جای باریکتر می کشاند. شنیده شده همان بازیکنی که در پاراگراف قبلی از او نام بردیم، به همراه برخی دیگر از بایکنان هنگام سفرهای بین شهری و حتی بین کشوری(البته به غیر از عربستان) دخترانی را به عنوان نامزد یا همسر همراه خود می برند که البته  خلاف قوانین اردویی است. البته در اتفاق بعدی به ماجرای  دیگری در همین باره، البته برای مربی دیگری اشاره خواهیم کرد. اما بک منبع آگاه به ما گفت که در یکی از سفرها که بازیکن مزبور دختری را به همراه برده است.

 سرمربی یک تیم یک دل نه صد دل عاشق آن دختر خانم می شود و همان لحظه به دختر دل می بازد. البته ابراز علاقه مربی به آن دختر باعث اعتراض بازیکن می شود اما نیمکت نشینی باعث می شود تا بازیکن قید دختر را بزند. در یکی از سفرهای خارجی مربی بازیکن را خط می زند اما دختر را با خودش به آن سفر می برد. زمانی که ماجرای محرومیت ها رو می شود بازیکن در اعترافاتش به ماجرای دل باختن مربی مشهور اشاره می کند تا بلکه رهایی یابد.

پای مربی که وسط می آید و دستش رو می شود، مربی اعلام می کند که با آن دختر قصد ازدواج داشته و سریعاً عقدش کرده و اتفاقاً الان دختر دوقلو هم حامله است. البته شنیده شده که مربی تا فهمیده پای گزارش حراست پرواز وسط است، با دختر مزبور ازدواج می کند. خبرنگاران  می گویند مراسم ازدواج این مربی سرشناس در یک تالار بزرگ آن هم در جاجرود برگزار می شود. مراسمی که تحت تدابیر امنیتی و اینکه هیچ کس نباید موبایل دوربین دار به همراه داشته باشد، برگزار می شود. بازیکن هم از همان روز با مربی قهر می کند و از باشگاه هم با اینکه دوسال قرار داد داشته تسویه حساب می کند و می رود. اما لو دادن این ماجرا باعث می شود بازیکن محروم نشود و تنها تعهد بدهد، اما مربی منشوری و ممنوع الکار شود.

مهدی پوراحمدی بازدید : 30 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بررسی نرخ سود بانكی پس از اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها

رییس‌كل بانك مركزی از بررسی دوباره نرخ سود، پس از اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها با توجه به میزان تورمی كه ایجاد می‌كند، خبر داد.

 محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آزاد كردن نرخ سود تسهیلات و مزایا و معایب آن اظهار كرد: كاری كه ما در سال گذشته و امسال دنبال كردیم، تحت پوشش قرار دادن تمام موسسات اعتباری بود تا همگان تسهیلات را با یك نرخ سود ارائه كنند. اینكه ما رقابت را در زمینه سود نگذاریم باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده پول پایین بیاید. برخی از این موسسات حتی تا 24 درصد سود به مردم می‌دادند و در مقابل تسهیلات با سود بیش از 30 درصدی ارائه می‌كردند.

وی افزود: واقعیت این است كه بخش صنعت و كشاورزی ما بازدهی متناسب با نرخ سودهای 30 درصدی ندارد اما به دلیل نیازشان این وام‌ها را گرفته و پس از مدتی نمی‌توانستند بازپرداخت كنند و بدهی‌شان معوق می‌شد.

وی با اشاه به سابقه آزاد گذاشتن ارائه تسهیلات گفت: در این مورد بانك مركزی یك بار سقف تسیهلات مسكن كاركنان را یك ماه آزاد گذاشت و متوجه شدیم بانك‌ها وام‌های 150 و 200 میلیون تومانی برای خرید مسكن می‌دهند كه ادامه آن افزایش كاذب قیمت مسكن را به دنبال داشت. بنابراین بانك مركزی حق دارد كه از ابزارهای كنترلی خود برای تنظیم اقتصاد استفاده كند.

رییس‌كل بانك مركزی گفت: با این حال متوجه شدیم كه بخش تولید ما به نقدینگی نیاز دارد، سپرده قانونی را به كف میزان آن یعنی 10 درصد رساندیم تا منابع بیشتری از بانك‌ها آزاد شود.

وی درباره آزاد كردن نرخ سود پس از هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: انتقاداتی به ما می‌شد كه با توجه به كاهش نرخ تورم باید نرخ سود هم پایین بیاید اما ما منتظریم تا ببینیم دراین چند ماه، هدفمند كردن یارانه‌ها چه تاثیری بر قیمت‌ها می‌گذارد و اگر تورم بالا رفت چه كاری انجام بدهیم. چون اگر تورم باشد و ما نرخ‌ها را تك‌رقمی كنیم بسیاری از پول‌ها از بانك‌ها فرار می‌كنند و به سمت بازار غیر متشكل پول می‌روند یا نزول خواری رواج پیدا می‌كند.

بهمنی تاكید كرد: امیدواریم زمانی برسد تا نرخ‌ها، آزاد و در بازار رقابتی تعیین شود چون این یك امری علمی است اما حالا و با توجه به شرایط موجود باید واقعیت‌ها را با مسایل علمی تلفیق كنیم. 

مهدی پوراحمدی بازدید : 37 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
نانوذرات پوسته هسته با واکنش‌پذیری بالا

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس با همكاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی توانستند نانوذراتی را با ساختار پوسته - هسته تولید کنند و نشان دهند که این نانوذرات نسبت به نانوذرات با ساختار...

 به گزارش سرویس فن‌اوری ایسنا، دکتر حسین هلی، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس گفت: در این تحقیقات توانستیم روش بسیار ساده‌ای را برای ساخت نانوذرات با ساختار پوسته- هسته ارایه دهیم. همچنین نشان دادیم كه نانوذرات با ساختار پوسته - هسته از همان ذرات با ابعاد میكرومتری و یا ذرات نانومتری با ساختار یكنواخت (بدون ساختار پوسته-هسته) واكنش‌پذیری بیشتری دارند.
وی هدف از این تحقیق را تولید نانوذرات كبالت هگزاسیانوفرات با ساختار پوسته - هسته‌یی عنوان و خاطرنشان كرد: در این راستا، ابتدا با انجام واكنش شیمیایی و با افزایش مخلوطی از یون‌های آهن 2 و 3 به محلول قلیایی به رسوب هسته‌ی اكسید آهن رسیدیم؛ سپس با افزایش نانوذرات هسته‌ی اكسید آهن به محلول رقیقی از اسید كلریدریك، افزایش محلولی از سدیم هگزاسیانوفرات و افزایش محلول كبالت 3، نانوذرات هسته‌ی اكسید آهن- پوسته كبالت هگزاسیانوفرات را سنتز کرده ‌است.
از این نانوذرات می‌توان در سنسورهای اندازه‌گیری داروها و مواد بیولوژیك استفاده كرد.
شکل، اندازه و خواص نانوذرات تولید شده با ابزارهای مختلف از جمله میكروسكوپ‌های الكترونی روبشی و عبوری، پراش اشعه‌ ایكس، اسپكتروسكپی فتوالكترون اشعه‌ ایكس، طیف‌سنجی زیر قرمز، آنالیز حرارتی و روش‌های الكتروشیمیایی بررسی شده‌است.
جزئیات این پژوهش که با همکاری سودابه مجدی و دكتر نغمه ستاراحمدی انجام شده

مهدی پوراحمدی بازدید : 41 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
دو داور ایرانی ، مسابقات بین المللی قرآن الجزایر را داوری...

به دعوت وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر دو داور بین المللی قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران با شرکت در هفتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم این کشور ، این دوره از مسابقات را داوری می کنند.

 مدیر کل دفتر آموزش و مسابقات قرآن این سازمان با بیان اینکه زمینه سازی حضور داوران و متسابقان ایرانی در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کشورهای مسلمان یکی از برنامه های محوری سازمان اوقاف است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه،وی افزود : در این دوره از مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم الجزایر که از 20 تا 26 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد سید مرتضی سادات فاطمی در رشته تجوید ، محمدرضا حاج ابوالقاسم به عنوان ناظر و مهمان ویژه و محمد مهدی حق گویان حافظ کل قرآن به عنوان متسابق امروز یکشنبه عازم کشور الجزایر می شوند .

ولی یاراحمدی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم در تونس از 18 تا 27 ماه مبارک رمضان اظهار داشت : یونس عقیلی حافظ کل قرآن از هرمزگان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل امروز عازم تونس می شود . وی خاطر نشان کرد : مصطفی لشگری در دوره قبلی این مسابقات رتبه دوم رشته حفظ را از آن خود کرد.

مهدی پوراحمدی بازدید : 30 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
دلجویی استاندار اصفهان از علیرضا افتخاری

استاندار اصفهان گفت: هجمه‌های متعدد روزهای گذشته علیه علیرضا افتخاری، به دلیل نداشتن بهانه و سوژه توسط رسانه‌های غربی و به ویژه صهیونیست‌ها به این هنرمند بزرگ وارد شده است.

 علیرضا ذاكر اصفهانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: علیرضا افتخاری استاد آواز ایران و یكی از مفاخر موسیقی اصفهان است كه مردم این شهر و استان به داشتن چنین استادی افتخار می‌كنند.

وی اضافه كرد: اصفهان همواره در عرصه‌های مختلف هنری در سطح كشور پیشتاز بوده كه علیرضا افتخاری به عنوان استاد آواز ایران نمونه كوچكی از آن است كه مردم اصفهان همواره به داشتن چنین استادی بر خود می‌بالند.

استاندار اصفهان افزود: در چند روز اخیر شاهد هجمه‌های متعددی به این استاد آواز ایران بودیم كه همگی به دلیل نداشتن بهانه و سوژه توسط رسانه‌های غربی و به ویژه صهیونیستی انگلیسی شروع شد.

وی وضعیت حاكم بر فضای سیاسی ایران را بسیار آرام دانست و تصریح كرد: این رسانه‌های معاند در سطح بسیار پایین فعالیت‌های سیاسی دست به چنین اقداماتی زده‌اند تا شاید بتوانند بین مردم و دولت شكاف ایجاد كرد.

ذاكر اصفهان خاطرنشان كرد: هجمه رسانه‌های غربی و كم توجهی رسانه‌های داخلی به وضعیت روحی این استاد موجب شده است تا وی از ادامه زندگی در كشور فرانسه سخن بگوید.

وی ادامه داد: مكتب موسیقی اصفهان یكی از مكاتب سرشار و غنی موسیقی در ایران است كه استادانی همچون تاج اصفهانی، جلیل شهناز، حسن كسایی و صدها استاد دیگر همواره موجب مباهات و فخر این شهر بوده‌اند.

وی افزود: استاد افتخاری در دامان چنین شهر و فرهنگ غنی پرورش یافته است و همواره موجب مباهات فخر فروشی مردم این شهر است.

استاندار اصفهان با تاكید بر حمایت همه جانبه تمامی مردم اصفهان از این استاد آواز ایرانی حضور وی را در شهر گنبدهای فیروزه‌ای به عنوان یكی از گنجینه‌های ملی خواستار شد.

مهدی پوراحمدی بازدید : 37 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
«گفتم آقا! به جد شما من ضد انقلاب نیستم...»

گل آقا با طنز ناب خویش و با آن خاصیت بی بدیل اصلاح گرانه خود، ظرفیت مردم و مسئولان را به گونه ای باورنکردنی ارتقا داده بود که با جسم نحیف ظرفیت مسئولین با اندک بادی به خود نمی لرزید و این گونه که اکنون...

  هفتم شهریور ماه، سالروز تولد کیومرث صابری، ملقب به «گل آقا»ست؛ طنزپردازی که پس از انقلاب به گل آقای ملت ایران تبدیل شد و تاکنون نیز گل آقایی هم شأن وی پیدا نشده است.

به گزارش «تابناک»، هفتم شهریور، سالروز تولد مردی است که به ویژه در دوران دفاع مقدس، خنده را به اخلاقی ترین شکل ممکن و با پرهیز از لودگی و تمسخر بر زبان مردمانی نشاند که به جبر زمان و به اقتضای شرایط جنگ، روی در هم کشیده بودند.

 بنا بر این گزارش، باید گفت دو کلمه حرف حساب روزنامه اطلاعات - که به مقتضای شرایط از سال 1359 تعطیل شده بود - با گشایشی دوباره در سال 1363، در فضای حزن انگیز آن زمان ایران، فرصتی برای نفس کشیدن مردمی بود که روزها و شب های خویش را با دلهره و اضطراب جنگ و غم و ناراحتی وداع با عزیزان می گذراند.

دو کلمه حرف حساب روزنامه اطلاعات که بعدها به مجلات گل آقا تبدیل شد، پس از دوران جنگ با زبانی صریح تر و با بی پروایی درخور، کژی های مسئولان را با زبانی تلخ و شیرین به آنان یادآوری می کرد تا شاید در پناه لحظه ای خندیدن، آنان را به فکر اصلاحی اساسی می انداخت.

از مهمترین ویژگی طنز گل آقایی، ویژگی اصلاح گرانه این طنز بود. طنز گل آقایی، طرف مقابل را به گارد گرفتن، موضعگیری و یا تلافی خشک و خشن وانمی داشت و این گونه بود که آبدارخانه گل آقا و شاغلام، با وجود زبان صریح و نقادشان، پذیرای هر ساله فعالان سیاسی چپ و راست آن زمان بود و به ویژه سیاسیونی که همچون الآن حوصله دیدن همدیگر را هم ندارند، در آبدارخانه گل آقایی چنان به گفت وگو می نشستند که گویی، نه چپی وجود داشته و نه راستی در میان بوده است و گل آقا نیز خود، هرچند در ظاهر چپ می نمود، در واقع در درون نظام سیاسی و برای نظام سیاسی کار می کرد.

خاطره وی از دیدارش با امام راحل عظیم الشأن به خوبی گویای این حقیقت است:

«تا آقای دعایی گفت ایشان «گل آقا» است، امام گفتند: تویی؟ آن وقت خندیدند و من گریه‌ام گرفت. گفتم: آقا! به جد شما من ضد انقلاب نیستم. من مرید شما هستم.
گفتند: من می‌دانم. گفتم: به هر حال، کار طنز است، سخت است. یک چیزی اگر من گفتم دل شما شکسته است یا انقلاب لطمه‌ای خورده، شما من را ببخشید. گفتند: نه! من چیزی ندیدم. گفتم: برای من دعا کنید که از راه راست منحرف نشوم.
ایشان گفتند: من برای همه دعا می‌کنم که از راه راست منحرف نشویم. اینجا من طنز‌نویس هم اشکش درمی‌آید. سخت هم هست.»

این گزارش می افزاید: مهمترین محل تجمع سیاستمداران و اهل هنر و فرهنگ هر ساله بر سفره افطار گل آقا و شاغلام بود و اکنون چندی است، از آن سال ها گذشته و دیگر نه سفره ای در کار است و نه افطاری در این میان.

باید گفت، گل آقا با طنز ناب خویش و با آن خاصیت بی بدیل اصلاح گرانه خود، ظرفیت مردم و مسئولان را به گونه ای باور نکردنی بالا برده بود که با جسم نحیف، ظرفیت مسئولین با اندک بادی به خود نمی لرزید و این گونه که اکنون رایج است، به جان هم نمی افتادند.

اما متأسفانه باید افزود، هرچند یاد و نام گل آقا تا سالیان سال در اذهان ایرانیان باقی خواهد ماند، نه راه و نه منش وی پس از فوتش در ایران دوامی نیاورده و با فوت گل آقا، طنز گل آقایی هم گویی رخ در نقاب خاک کشیده است تا جایی که طنزپرداز اصلاحگر غیر جناحی و فارغ از سیاست اصلاحات و اصولیون و تنها در چهارچوب مردم و نظام سیاسی یافت می نشود.

... و امروز سالیانی است که از این بیت معروف گل آقایی بگذشته است که:

یک زبان دارم دو تا دندان لق  
می زنم تا می توانم حرف حق 

مهدی پوراحمدی بازدید : 37 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
 نجات یک گاو 350 كیلویی از چاه
آتش‌نشانان با تلاش فراوان و با استفاده از جرثقیل 25 تنی، توانستند گاو 350 کیلوئی را كه به درون چاه سقوط كرده بود را سالم...
 
ماموران آتش نشانی در ساعت 7:56صبح امروز ازطریق تماس مردمی در جریان حادثه سقوطی باخبر شده و بلافاصله به محل حادثه در بزرگراه قم - روستای پلائین اعزام شدند.

امیر معماریان رئیس ایستگاه 35 که در محل حادثه حضور داشت گفت: در یک چاه به عمق 50 متر یکی از گاوهای گاوداری آن محدوده به درون چاه سقوط کرده بود که امدادگران، با بکارگیری تجهیزات نجات و کمک از پرسنل و جرثقیل 25 تنی توانستند این گاو را که با تایید دامپزشک گاوداری زنده بود را به بالا هدایت کنند.

به گفته وی باز بودن دهانه چاه علت این حادثه بوده است.
مهدی پوراحمدی بازدید : 29 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
24 كشته و 466 مجروح در تصادفات روز سه شنبه
رییس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا با بیان اینكه در شبانه روزگذشته ، 24 تن كشته و 466 نفر نیز مجروح شدند ،...
سرهنگ رسول ضیاءالدین: در 24 ساعت گذشته 389 فقره تصادف در جاده‌های درون و برونشهری كشور رخ داده است كه از این تعداد 21 فقره تصادفات منجر به فوت و 368 فقره تصادف نیز منجربه جرحی شده است.

ضیاءالدین با اشاره به اینكه در این مدت شاهد كاهش 23 درصدی تصادفات رانندگی بودیم ، گفت: با این وجود، آمارها حاكی از آن است كه میزان تصادفات كامیون‌های حامل بار افزایش داشته است.

وی با بیان اینكه رانندگان در مسیرهای طولانی علی‌رغم خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه می‌دهند، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سرعت زیاد و عدم استفاده از كمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودرو موجب تشدید خسارات جانی و مالی شده است.

رییس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه كرد: از رانندگی با سرعت بالا پرهیز كرده و كلیه سرنشینان وسایل نقلیه از كمربند ایمنی استفاده كنند.

به گفته وی ، عدم توجه به جلو با 29 درصد مهمترین علل بروز تصادفات در شبانه‌روز گذشته بوده است.

ضیاءالدین به رانندگان توصیه كرد كه در هنگام خرید خودرو، وسیله‌ای دارای تجهیزات ایمنی و مطمئن را خریداری كنند. 
مهدی پوراحمدی بازدید : 35 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تداوم عرضه بنزین 2نرخی در نیمه دوم سال با حفظ سهمیه‌بندی
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با تأكید بر ضرورت آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی طی مدت 5 سال، گفت: حذف طرح سهمیه‌بندی و عرضه بنزین...
 
نصرالله ترابی اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمند كردن یارانه ها دولت اجازه دارد كه قیمت حامل های انرژی را ظرف‌ پنج سال آزاد كند؛ همچنین نحوه اجرا‌ء در این خصوص ‌به ‌دولت واگذار شده است.
وی در ادامه افزود: اما به دلیل گستردگی این طرح، آزادسازی قیمت‌ها در یك سال محقق نخواهد شد.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت مجوز قانونی برای ‌حذف طرح سهمیه بندی بنزین ندارد، تصریح كرد: حذف طرح سهمیه بندی و عرضه بنزین با قیمت آزاد در یك سال ‌قابل اجراء نیست‌.
نمایند مردم شهركرد در مجلس به لزوم آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی ظرف پنج سال و اجرای آن ‌به ‌صورت تدریجی اشاره كرد و گفت: ‌آزادسازی یكباره قیمت حامل‌های انرژی و حذف‌ سهمیه بندی برخلاف قانون است ‌و امكان حذف این طرح در سال اول اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها ممكن نیست.
به گفته وی ‌عرضه بنزین در سال اول قانون هدفمند كردن یارانه‌ها به صورت فعلی و با ارائه ‌كارت‌ هوشمند سوخت امكان پذیر است؛ همچنین قیمت بنزین ‌سهمیه‌ای و آزاد ‌متفاوت خواهد بود ‌و آزادسازی قیمت‌ها با یك شیب چند ساله اجراء‌ می‌شود.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آزادسازی كامل قیمت‌ها بستگی به وضعیت اقتصادی كشور در چند سال آینده و قیمت فوب خلیج فارس دارد.
ترابی در پایان خاطرنشان كرد: دولت بعد از آزادسازی كامل یارانه‌ها قادر به پرداخت نقدی یارانه‌ حامل‌های انرژی نخواهد بود و این مستلزم این است كه مردم این هزینه را ‌متقبل شوند.
مهدی پوراحمدی بازدید : 73 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تلفن هوشمند سه بعدی با دوربین سه بعدی
شرکت شارپ اعلام کرده تا پیش از آغاز سال ۲۰۱۱ میلادی تلفن هوشمند با تصویر سه بعدی به بازار ارایه خواهد کرد. این شرکت تاکید...
 
علاوه بر این تلفن جدید شارپ به دوربین تصویر برداری سه بعدی هم مجهز خواهد شد. البته شارپ در این کار نفر اول نیست و شرکت هیتاچی پیش از این نمونه هایی از تلفن همراه سه بعدی را به صورت آزمایشی نشان داده بود. اما شرکت شارپ اعلام کرده تا پایان امسال این تلفن را به بازار جهانی ارایه خواهد کرد و عرضه آن محدود به ژاپن نخواهد بود. ‏

شرکت شارپ بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه در ژاپن است. اما شاید اسم این شرکت به عنوان سازنده تلفن همراه برای شما آشنا نباشد. به خاطر اینکه بازار جهانی این شرکت هنوز وسعت زیادی ندارد. اما تلفن جدید می تواند قدم مهمی برای صعود در بازار جهانی برای شارپ باشد. ‏

این شرکت هنوز اطلاعات بیشتر یا تصویری از تلفن سه بعدی اش ارایه نکرده است اما به نظر می رسد که بعد از تلویزیون، کم کم امکان پخش سه بعدی در حال تبدیل شدن به یک رقابت جدید در میان بازار تلفن های همراه شده است. ‏

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نماز را به چه دلیل می خوانید؟ (پاسخی صادقانه دهید/می توانید چند گزینه انتخاب کنید)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 253
  • بازدید کلی : 6,650
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ

    حدیث